2023. március 9., csütörtök

From Me to You

    Gyermekkoromban a Kossuth, Petőfi és a Bartók rádió műsorait hallgathattam. Egyik adó se jeleskedett abban, hogy a világot meghódító angol rockbanda, a Beatles fiúk dalait időben megismerhessük. Egyenesen Olaszországból kerültek kis bakelit lemezek a kezeink ügyébe, nem egészen szabályos körülmények között. Így már évekkel az első magyar adóból is felcsendülő daluk előtt mi már fújtuk azokat. Szabadságot éreztünk és szeretetet. Könnyű kalandnak véltük az életünket és vágyódtunk a szerelemre. Egyszóval teljesen megbolondítottak bennünket ezek a gombafejű srácok. 1963 év tavaszán jelent meg Paul Mc Cartney és John Lennon közösen megírt száma a From Me to You. A dal hamar az Egyesült Királyság  slágerlistájának az élére került. Óriási élménynek tartottuk, hogy mi, akik akkor ősszel először ültünk le a gimnázium padjaiba, rövid idő múlva együtt hallgathattuk azt az olasz órákon. Tudtuk, hogy a fiúk miről énekelnek, a szöveg egyszerűségének ellenére pár esztendő azért eltelt, amire éreztük is a dal tartalmát. 

   Sok-sok év járt már el a fejem felett, de az együttes dalait ma is szívesen hallgatom, talán a régi emlékek miatt.
"Ha van bármi, amit szeretnél, ha van bármi, amit tehetek érted..."
Talán ezek a sorok is a fejemben járhattak, amikor  egy évfordulóra ezt a versikét faragtam.
                         

Megkésett vallomás

 

Ezen a napon ki akarom mondani:

szeretlek, csak ennyit,s nem szerelmet vallani.

Bennem ez az érzés mit ér,

nekem és neked mit ígér?

Megszokást vagy örök őrlődést,

csituló hangon gyengéd törődést?

Mert asszonyt szeretni senki nem tanított,

a kérdésre felelni sajnos, nem tudok.

Útmutató, jó tanárra soha nem akadtam,

érdemjegyemmel kettesben maradtam.

Segítsen már, találjon meg valaki!

Kerestem bátortalanul én is, az igazit.

Téged találtalak, vagy te engem,

ezen töprengeni nem kell.

Rossz irányba futó életemnek megálljt mondtál,

annak értelmet és értéket is te adtál.

Köszönet és hála, hogy velem maradtál.

Ám a messziről hozott konok dac

testemben bénító hálót szőtt,

bennem ragadt és nagyra nőtt.

Pedig a szívemet, úgy hiszem, megnyitottam,

lelkem kapuját zárva sosem hagytam.

Lehet, hogy a kulcsot kezemből ki nem adtam,

a közeledők előtt az ajtókat jól becsaptam.

Erőszakkal meg senki nem dörömbölt,

bejutni hozzám volt közömbös.

Közben féltem és, reméltem,

ma már ha kicsit is, de csak félek.

A remény futott utánam, majd elmaradt, elkószált,

mint lámpaoltáskor a gyermekkori jóéjszakát.

Vágyaim kordája az elveszített hit,

és szerződött társa, a régtől bomló ideg,

mi kötélnek is erős és rideg.

A simogató kéz, nem is tudom, mi az?

Hozzám érne, tapintana, nem is tudnám, ki az.

Azért is kimondom a szót, csendesen: szeretlek!

Harsogón, mosollyal, talán nem is merem.

Mégis, ha álmodok, fáradó karomon

a kezemet, gyengéden megfogod. 

                                                                                                                         


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése