2017. szeptember 27., szerda

Álom Tündére, ha

Harmadik gyermekem is szülő, Bálint édesapa lett. Ez egyféle pont az i-n. A gyerekek dolga, hogy felnőjenek, kirepüljenek és önálló életet éljenek. A teljesség -amire jó, ha csak törekszünk- nagyon fontos eleme a kisbaba megérkezése.
Nagyszobánk sarkában a kiságy újra gazdára talált. Egy szép tavaszi napon én altattam ott Jankát, miközben versikém gondolatai fogalmazódtak meg.
 
 

Álom tündére, ha

 

A gyerek tartozik, 

unokával meglepni őt, idővel.

Ahogy cseperednek, nőnek,

fél egy kicsit az öreg, hogy az idő, a rohanó,

elrabolja őket tőle.

 

Jön az ünnep, a karácsony,

megújuló ajándékot a legkisebb is varázsol.

Fenyő alatt pattan a dobozka fedele,

mondd a várt hírt, elő vele! Nézzétek!

A képet, mintha...s ládikája kislány titkát nyitja.


Egy hónap és egy fertály, ötös számról szól a leltár.

Tudja már, miként szólítja apja, anyja,

a kis virág ezt a nevet kapja, Janka.

Korai tavasz első szirma ő,

buksija búbját rejti, amikor világra jő.

 

Friss forrás vagy és öröm,

napsugár nélkül is tündöklő.

Te vagy a fény, akit táncolni látok

és boldogságnak hívnak, aki, ha megpihensz is,

nem felejtesz ott ragyogni, anya, apa arcán.

 

Szürkülő éveimben kicsi lábacskáddal

új utakat taposol, színeseket, szórod tele szeretettel.

Követlek én azon, amíg tehetem

s rá szívemből egy darabot leteszek.

Egy kicsikét én is kérek, mekkorát még Bucó meg nem érez.

 

Álom tündére, ha meglátogat,

elidőzni ágyacskádban segítem én mostan.

Elringatlak, énekelek, becsülettel viseled.

Megáll a karom, befogom a szám,

ismétlődő dalocska se szól már.

 

Megpihentek körbe forgó, vidám figurák,

a komolykodó, bölcs bagoly még csendre int

és mind csak figyeli, hogyan tárja ki

országának kapuit a tündér,

fogja kezedet, téged oda bevezet.

 

Amikor lelked tükrét, a ragyogó kék szemeket,

pilláid már bársonyosan takarják,

mosoly születik ott babám, az ám!

 

 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése