2018. december 11., kedd

Szabad büszkének lennem?

Dagad a mellem a büszkeségtől, annak miértjét most elmondom. E hónap hetedik napján nyugdíjas  bajtársakkal találkozhattam az egykori szolgálati helyemen. Az ilyenkor szokásos tájékoztató után a parancsnok emléklapokat nyújtott át az év során kerek születésnapjukat betöltötteknek. Én voltam, aki még egy óriási tortát is kapott. Kerek számú vagyok magam is, hetessel kezdődő. Torta járna érte? Nem gondolom. Hogy mégis kaptam, meglepett. Újszerű kezdeményezés ez, meglehet.

Felelős vezetőjeként ennek a tűzoltóságnak, igyekeztem mindent megtenni a személyi állomány tagjaiért és a tűzvédelem ügyéért. Természetes volt az is, hogy évente egy alkalommal vendégül láttuk a nyugdíjasainkat, koruktól függetlenül. Közéjük tartozhattak azok a bajtársak is, akiket lakhelyük miatt más parancsnokság csak átjelentett hozzánk, nagyon helytelenül. Elszakítva őket azoktól, akikkel szolgálat váltásokkor együtt húzták fel reggelente a surranójukat.
Nem ejthetek ki egyetlen panaszos szót sem a számon, engem tiszteltek és becsültek a tűzoltók. Mindenki megelégedésére mégsem lehet egy csapatot irányítani, voltak hát kivételek. Azért bátran és őszintén jelenthetem ki azt,hogy amit tettem, azt soha nem magamért, hanem a tűzoltóért, a tűzoltóságért cselekedtem. Ezeket a sorokat mégse érezze senki öndicséretnek, mert hát az ember gyakran téved és hibát ejt. Miért is lettem volna én különb a 33 szolgálati évem alatt másoknál?
Ne vádoljon senki önteltséggel, nem vagyok én egy beképzelt alak. Az a megelégedés szól belőlem, amit a tűzoltók a hetven éves születésnapom kapcsán kiváltottak belőlem.

A sütemény óriási volt, jutott belőle mindenkinek, akik a gazdag gulyás után még képesek voltak leereszteni a torkukon a finom édességet. Néhány váratlanul ajándékba kapott, csendben átadott, díszes tasakba zárt üveges ital ugyancsak adott örömet nekem.

A legkedvesebb mégis az volt, ahogyan csendben megálltak házam előtt a piros autók és a fiúk szépen, sorban átlépték a küszöbömet. Hát ez lenne az, ami melegséggel tölti meg a szívemet és ad okot a büszkeségemre.

                                                                                                                                                           

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése