2019. január 15., kedd

Bakancslista

Hollywood filmjeit nem szeretem. Fentről néznek le rám és kisebbségi érzéseket szülnek a lelkemben. Minden bizonnyal bennem van a hiba és az én kicsi szürke életem az oka annak, hogy ilyen vélemény pattan ki a fejemből a sok-sok nagyszerű alkotásról. Valamikor nagy dolog volt az, ha közülük láthattunk egyet-egyet a filmvásznon leperegni. Majd jött a televízió, a világ felgyorsult és mára megadatik otthonomban is, hogy annyi és olyan filmet nézzek meg, amilyent csak akarok.
Közéjük tartozott évekkel ezelőtt a Bakancslista című, Jack Nicholson és Morgan Freeman főszereplésével. A megkeseredett, önhitté vált gazdag és a szívében-lelkében aranyban dúskáló csóró szegény igaz barátokká válnak. Összehozza őket a közös kór és a listájukra felírt feladatok teljesítése. A film szórakoztatóan kedves és derűs. Meséje a jó cimborák hamvainak elhelyezésével fejeződik be a világ tetején.

A főszereplők fogadalma divatossá tette a bakancslisták elkészítését. A vetített történetek némelyike húzós anyagi áldozatot igénylő, de ez ott nem okozott fennakadást. Távoli világba utazni, delfinekkel lubickolni a medencében és hasonló botorságokat olvasgatok a ma készített bakancslistákban. Azért bátorkodom ezt a jelzőt használni, mert a végrehajtásra csak idő és pénz szükségeltetik. Sokan nem értették meg a mozivásznon pergő események lényegét. Megismerni és megszeretni egy másik embert, lemondani dolgokról és segítséget nyújtani másoknak. Tenni mindezt úgy, hogy cselekedeteinkkel saját boldogságunk útját kövezzük ki. Olyan legyen a lista, hogy sorainak kipipálásához bátran merjünk hozzákezdeni úgy, hogy közben nem a garasok élére állításának formáján törjük a fejünket.

Nem tervezem és nem is fogok bakancslistát készíteni! Jól vagy rosszul teszem a dolgomat, ahogy csináltam eddig is. Ha a végére mégsem teljesül minden elképzelésem, hát úgy jártam. Egy valamit azért kigondoltam. Van egy pár alig használt, kétcsatos francia bakancsom. Én már nem tudok kies tájakon barangolni, a kertbe meg csak nem húzom fel, annyit nem ér meg a suvickolás fáradalma. Örömmel adom unokám túrázó lábára, ha közülük egyik majd belenő.
                                                                                                                                      

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép, nagyon tetszik...

    VálaszTörlés
  2. Tetszik amit olvasok. Egyet is lrzek vele. Köszi, higy megmutattad. A bakancslista kifejezést bem szeretem. Nekem fellengzősnek hallik.

    VálaszTörlés
  3. Tudod, most ellent mondok önmagamnak. Hetedik gyermeke vagyok a szüleimnek, nekem három fiam van. Úgy szeretném, hogy legyen hét unokám! És márciusban remélem, jó egészséggel megszületik.

    VálaszTörlés