2021. július 4., vasárnap

Újra ballagunk

   Az idei tanév végére is jutott egy ballagás. Eszter után Emese mögött csukódott be az általános iskola kapuja. Engem mindkét alkalommal elkápráztatott a waldorfosok tiszta,  a gyermeket, szülőt és pedagógust egyforma szeretettel átölelő rendezvénye. Mondom ezt annak ellenére, hogy az évzárókhoz kapcsolódó élményeim alapját nem a személyes jelenlétem képezte. Ünnep volt ez most is a javából! Meggyőződhettem erről, amikor a számtalan fénykép között lapozgattam.

   Szűk családi körben -ha lehet tizennyolc ember együttlétét ilyen jelzővel illetni- köszöntöttük otthonában a végzős Emikét. Vasárnap volt, hét-ágra sütött a nap. A finom és sokízű ebéd elfogyasztása után körben állva, kint az udvaron énekeltünk. Előkerült még csillagszóró is, igaz, hogy a szikrái csak civakodni tudtak, nem versenyre kelni a nap sugaraival. Átadtuk ajándékainkat és gyorsan helyet foglaltunk a lakás hűvösében. A képernyőn máris feltűntek Emese megszületésének pillanatai és követték azokat a három testvér színes, videó felvételeken megörökített, ünnepekkel vetélkedő hétköznapjai. Mindezeket értékes dokumentumok és írások tették nyomatékosabbá belépve a lakásba, falra rögzítetten. A ballagó diák mosolygó arca jól megfér Levi oklevelével, Andrássy Réka bakancslistájával, de még a bibliai történet képével is, amelyen József gyűlölködő testvéreit látjuk, nem éppen követendő cselekedetük közben. Bent a nappaliban a kis asztalkán a nyolcadik osztályos munka-füzetek sorakoznak megtekintésre várakozón. Beszélgetés, játék, közben a sokféle sütemény! Mindenki kitett magáért. Köszönjük a szép szombatot, a szíves vendéglátást!

   Nem cselekedhettem másként, a ballagási tárgyi ajándék mellé most is írtam egy kis "eligazítós" levélkét az ünnepeltnek. Kalkuttai Szent Teréz írt az élet himnuszáról. Egy van abból, ám az szép, tele boldogsággal és álommal. Csupa kihívás, kötelesség és játék! Vagyon, szeretet, titok és ígéret, szomorúság és dal. Küzdelem, kaland és jutalom! Ez mind az élet! És ez az egykor csodaszép leányka az öregek bölcsességével mindegyikhez párosítja egy-egy gondolatát -ha tetszik meghatározza- a tennivalókat. Én azt javasoltam, hogy fordítsa le ezt a himnuszt a saját nyelvére, vegye azokat fontolóra, éljen a korának megfelelően olyan tartalmas életet, amire mindig büszke lehet, ami segíteni fogja boldogulását.

   Az egész nap szép volt, olyan meseszerű. Hátizsákom tele örömmel! Már beszálltunk a kocsiba, az ajtót akarom becsukni, amikor a kisebbek közül az egyik futva érkezik hozzám. Kezét nyújtja felém, ujjacskáit széttárja és négy szem piros cseresznyét tesz a tenyerembe. 
-   Papa! Szedtem nektek a fáról! Kettő a Mamáé, kettő a tied! -szólt a futástól kicsit kapkodva a levegőt, mosolyogva, boldogságtól ittasan.
Hát ez volt a szép nap koszorúja. A zsákomat gyorsan be is kötöztem.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése