2020. május 11., hétfő

Már csak ezért is érdemes!


Amikor eszembe jut olyan épkézláb gondolat, amiről írni is érdemes lehet, egy mondatban rögzítem. A blogom feldolgozatlan tartalomjegyzékét néha áttekintem, bővítek, szűkítek, selejtezek, kifejtek és közreadok. Lakásunk érdekes és változatos színfoltja a hűtőszekrény. No nem csak azért, mert változatosan színes fogyasztandó ételek tárhelye. Ajtóinak díszítése az, amivel magára vonja a figyelmünket. Húsvét után jött az Anyák Napja és az ajándékok sokasága arra késztette az ünnepeltet, hogy átrendezzen és a gyermeki alkotásokat új keretbe foglalja. Én pedig elérkezettnek láttam az időt arra, hogy eldicsekedjek a gyerekek alkotásaival.
                                                                                                                       Puszi Mama, Papa. Kuponfüzet, Mamának és Papának festett kövek. Boldog Anyák Napját! A rajzok mindegyike egy nagy ajándék a színes ceruzát kezében tartó unokától. Láthatóan gondosan készítettek.
"Itt vagytok ti, itt vagyok én és a nyíl a földgömb közepén Magyarország szívére mutat.

Ezen a szép napon
Teli van a szívem dallal,
Kipirul az arcom,
Mint rózsás nyári hajnal.
Édes Nagymamácskám,
Hozzád repes boldog lelkem,
Ölellek, csókollak,
Ölelj, csókolj te is engem!

A kicsi cédulák érkeznek csak úgy, sima hétköznapokon is. Ezek a szeretet átvételi elismervényei. Rajzok és írások, azok kombinációi, az adományozó kedve és kora szerint.   A mi hat unokánk munkái ezek: Liza, Janka, Kata, Levente, Emese, Eszter szívecskéikből eredőek.  

Csupa szín és csupa szív az egész ajtó! És akkor még nem is szóltam az alsón az ékes szavú házi áldásról, legalább egy mondata erejéig:
Legyen áldást hozó kezed,
Azoknak, kik érte nyúlnak.
A teraszon is van egy ilyen gyöngyszemekkel feldíszített szekrény. Ha jól körülnézek, a lakásban mindenütt ránk köszönnek a gyerekek, ha itt vannak, ha nem. A szívünket, lelkünket bizsergető, melengető érzések origója ezek mindegyike. Lehet ez akár egy jól megfogalmazott köszöntés, akár egy fecnire megörökített rajzocska. Bármelyikért érdemes nagyszülőnek lenni! Szegény gyerekként nőttem fel, nem válogathattam mamák és papák között. Most tudom csak igazán, milyen érték is lehetek. Jó lesz odafigyelnem!                                                                                                                                    


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése