2019. június 29., szombat

Barátság és szabadság


Karácsonyi-Újévi köszöntéseimet szűk körben még ma is a hagyományos postai úton, képes levelezőlapok küldésével fejezem ki. Segítségemre vannak ebben a szájjal és -lábbal festő művészek, kiknek munkáit évente legalább két alkalommal megküldi nekem egy alapítvány. A képeslapra sokszorosított festmények válogatás nélkül aktuálisak, azok megvásárlásával örömmel támogatom a nemes célokat.
Idén az ajándéka mellé mindegyik unokám kapott húsvétkor egy képecskét, korának megfelelő, az ünnephez kötődő versikével. Úgy láttam, örültek a színes kiegészítőknek.

Csakhogy megmaradt belőlük egy darab. A ma negyven éves Élodie Cases szájjal festette és a képnek a "Cica" címet adta. A francia kislány 12-éves korában baleset áldozata lett, lebénult. Máskor is ámuldozva nézegetem a szájaknak és a lábaknak adott parancsok alapján készített remekműveket. Csodálójuk lettem és egy kicsit a gyűjtőjük is. A megmaradt képet itt most közreadom. Élodie festményét a két nagylány (12-14-évesek) unokáimnak átadtam a következő kéréssel: Nézzék meg a képet alaposan, majd írják le azt a tíz szót, ami arról elsőkként az eszükbe jut! Kezembe vettem a gyöngyírásokkal teljesített feladatot. Mielőtt azonban egy pillantást is vetettem volna a szavakra, én is jól megnéztem ezt a cicát és közel sem olyan szép írással, magam is papírra vetítettem tíz szót.

Mindezek után természetes kíváncsisággal olvasgattam a lányok szavait és hasonlítgattam össze azokat egymással és a magaméval. Nagyon gyorsan ráébredtem arra, hogy erre semmi szükség nincsen, mindegyikünk más, ez a természetes. Azért ez a harminc szó bennem -kiértékelésre nem váró- számtalan, szabadon szárnyaló érzést fakasztott:

Szabadság, Öröm, Játék, Természet, Barátság, Virágok, Állatok, Harmónia, Cica, Pillangó

Csoda, Természet, Szabadság, Barátság, Pille, Egyensúly, Harmat, Megbocsájtás, Álom, Könnyed

Kíváncsiság, Játék, Szeretet, Mosoly, Szabadság, Virág, Napfény, Barátság, Kérdés, Őröm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése