2016. február 20., szombat

Jól áll ez a patikamérleg?

     Tucatnyi éve tagja vagyok a Patika Egészségpénztárnak. A belépési nyilatkozatot egyik kollégám tolhatta az orrom alá azzal, hogy ez nagyon is jó lesz majd nekem. Odakanyarítottam különösebb meggyőződés nélkül a nevem a lap aljára. Teltek-múltak az évek és az egyszeri, tízezer forint körüli befizetés nem igazán változott. Új összeget nem utaltam és felhasználni sem jutott eszembe egyetlen krajcárt se.

      Jöttek a tájékoztatók, az egyre fényesebbre glancolt kártyák. Nem múlt el esztendő kártyaforgalmi kimutatás nélkül. Kezdtem restelkedni. Olyan pontosak és precízek, én meg eléggé el nem ítélhető módom elhanyagolom őket. A pénzt kamatoztatni a családban nem az én dolgom és a patikába se én járok. Talán meg kellene szüntetni a patika-pénztári tagságomat.
2013-évben a 12315 forintom fialt 502-őt. A következő évben egy huncut petákkal se nőtt a vagyonom. Úgy gondoltam, hogy elköltöm a pénzt és ezzel mindenki jól fog járni. Töredelmesen bevallom, hogy tévedtem. Mindhiába kértem, a patikában nem sikerült pontosan felhasználni a 12817 forintot. Maradt még 142, amit nem csaphattak a számlához. Így aztán újabb 0 Ft. hozammal gazdagodtam.
Írásban kerestem meg a Patika Egészségpénztárat a tagsági viszonyom megszüntetése céljából:
"Tisztelt Patikapénztár! Elnézés kérek, hogy indokolás nélkül kérem tagságom törlését. Záró egyenlegem 142 Ft, amely összeget nem kívánom felhasználni, azzal belátásuk szerint tegyenek bármit."
Leírtam még a főkártyaszámot, tagazonosítót, dátumot, nevemet és lakcímemet.
Nagyon rövid idő múlva megérkezett a válasz: "Ezúton tájékoztatjuk, hogy a tagsági viszony megszüntetéséhez kérünk egy megszüntetést igénylő levelet, mely tartalmazza a személyes adatokat és a lakossági folyószámla számot, illetve a tag birtokában lévő patikakártyát / kártyákat. Ezeket postai úton kell elküldeni a Patika Egészségpénztár 1022 Budapest Bimbó út 18. címre. Kérjük, csatolja a személyi igazolvány és az Adó kártya fénymásolatát is a pontos azonosítás céljából.
A pénztártag patikakártyáján lévő egyenlegből levonunk 4000 Ft-os kilépési díjat / amennyiben van ekkora összeg az egyenlegén, ha nincs, természetesen nem kell befizetni.
Tájékoztatjuk, hogy a kifizetés a hatályos jogszabályi előírások szerint adóköteles: személyi jövedelemadó (15%) és egészségügyi hozzájárulás (EHO 27%) terheli.
Pénztárunk az adóelőleget levonja és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) felé elutalja. Az egészségügyi hozzájárulást Önnek kell megfizetni a NAV felé a tárgyévi személyi jövedelemadó bevallásakor."
Tájékoztattak még a telefonos és számítógépes kapcsolat lehetséges módjairól és időpontjairól.

     Miután elolvastam, mélységes szomorúság ülte meg a lelkemet. Sajnálatot éreztem a hölgy iránt, akinek ezt a válaszlevelet meg kellett írni. Sajnáltam a Patika Egészségpénztárat, akit az érvényes jogszabályok ilyen kemény korlátok közé szorítanak. Bánkódok azon, hogy a NAV-nak, bokros teendői mellett még ilyen ügyekkel is kell foglalkoznia. Féltem ezt az országot, az én kicsi hazámat, mert hozzá méltatlannak tartom, hogy rám ez ügyben időt pazaroljon.
Én egy csúf, önző dög vagyok, mert leginkább magamat sajnálom. Miért is? Mert kell írnom még egy levelet, nem tudom milyen részletes személyi adataimmal ellátva. Ha van, ha nincs, közölnöm kell a lakossági folyószámla számomat, el kell küldenem a patikakártyát, akár a régebbieket is. Fénymásoltatni dokumentumokat, postán ajánlott küldeményként Budapestre eljuttatni. 36 forintot a NAV-nak feladni adóbevalláskor, amit nem teszek már egy évtizede. A maradék 85 Ft-ot megkaphatnám végre. Ez utóbbiak végrehajtása mennyi időmbe, energiámba, pénzembe kerülne, arról fogalmam sincs.

     Ember nincs ebben az országban rajtam kívül, aki a pénztárból való kilépésemet megoldhatná. Óriási és egész embert igénylő feladat ez. És én egy pillanat alatt rendezem is. Ezen gigantikus összeg változatlanságával hű maradok a Patika Egészségpénztárhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése