2014. január 24., péntek

Várakozási idő

     A dédmamával folytat megbeszélést az unoka. Egy játék felől kérdez a kicsi, kezeivel karmesterként hadonászik, amikor a kis szobába belépek. Csillogó barna szemein hancúrozik a mosolya. Mindig ilyennek látom. Gyakran látogatja testvérével a mamát, papát, dédit. Én a friss tojást hordom innen hetente. A dédmama  nem csak a gyerekekkel foglalatoskodik. Kiveszi részét a ház körüli teendőkből is. Most éppen fokhagymát pucol, holnap disznóölés lesz.

    Régóta ismerem. Mesélt nekem a sásdi cselédlányról, a Felsőegerszeg-pusztai legényről, akihez életét kötötte, szüleimről, kiket akkor ismert, amikor én még nem is léteztem. Elmondta, hogy 1,35 kg-os puffancs gombát talált a szőlőben, 1985. szeptember 15-én pénteken, 13 órakor.  
Három gyereket nevelt fel tisztességgel. Nem láttam még semmit tenni. A szorgalmat, ha mintázni akarja valaki, hát itt van  Ő.

     Eldicsekszik azzal, hogy újra be tudja fűzni tűbe a cérnát és amíg mesél nekem, szaporán öltöget.
Hályog homályosítja el a szeme világát hosszú évek óta. A közelmúltban megoperálták az egyik szemét, sikerrel. Örömmel ment kontroll vizsgálatra, ahol megnyugtatták. A másik szemét is műteni fogják, kapott is már időpontot. A művi beavatkozásra 2015. december 4.-én kerülhet sor. Két esztendő, nem sok ez egy kicsit? Igaz, újra látja már hófehérnek a felhőket, ezért türelmesen vár.
Az is igaz, hogy Aranka néni még csak 87-éves.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése