2020. február 3., hétfő

Az egészségügy katonája

A minap tervezetten futottunk össze testvérek. A többségében, fejükön fehér koronát viselő nővérkéim és húgom "megcsodálták" bozontos üstökömet. Tegnap mostam fejet, ami hosszú hónapok óta nem látta a fodrász ollóját. Néhány tincsemben az eredeti színre csak foltokban emlékeztető hajnak inkább a nagysága, kopaszodó homlokom ügyes takarása kelthette fel érdeklődésüket. Olyannyira, hogy rövid időn belül kendőt kerítettek a nyakam köré és a kisszobába új széket tettek a fenekem alá.

Leginkább Klári húgom és jómagam örököltük Apu, nagypapa és nagybácsik fodrász tudományát. Nemcsak hordoztuk azt génjeinkben, de használtuk is a hajvágás változó eszközeit.
Ahogy a villamos masina duruzsolva vágta a barázdákat, úgy nőtt a padlón a lapátra söprendő, immár haszontalan hulladék. Eszembe jutott, amikor én nyírtam meg őt még lányka korában. Keresztanyunak készült az új frizura akkor, túl rövidre, kicsit csapzottra sikeredett. A keresztség szentségét Pistinek adó pap mosolyogva meg is dicsérte, új divatnak értékelve. És az olló már a tetőn csattogott, léphettem vissza a többiek elé.

Klára Magdolna a nyolcadik  gyermek a családban. Magdolna édesanyánk leánykori barátnője, akinek visszafogott mosolyát csak én látom néha húgom arcán? Az érettségiig egy iskolák padjait koptattuk. A gimi negyedik évében még egy kollégiumban is éltünk. Mégsem emlékszem semmi, említésre érdemes közös bulira. Úgy élt közöttünk, ahogyan én, a nagyok árnyékában. Velem külön is kellett néha törődni a nagyon elfoglalt szüleinknek, leginkább a rosszaságom miatt. A jó kislány pedig csendesen felcseperedett és hirtelen felnőtté vált.

Az egészségügy katonája lett. Ott kezdett és szolgálatát ott is fejezte be. A műtősnő egy kicsit orvos is a sebész mellett, de az eszközök tisztaságáért való felelősség legalább annyira egész embert igénylő. Kemény, egészen a nyugdíjazásig tartó munka volt az, kalapot leemelő. Bátran állíthatom, magam is éveket töltöttem el az egészségügy fehér falai között.
Másik hivatást is választott, családja lett, gyermekeknek adott életet, nagymama lett.

Köszönöm, hogy rendbe tetted a frizurámat! Ígérem, hogy nem hanyagolom el és jelenek meg azonnali beavatkozást igénylőn a közelgő, kerek születésnapodon!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése