2010. december 29., szerda

Közlekedési balesetek számának csökkentése

    Kisebb autóbuszra szálltam fel a napokban. A jegyet érvényesíteni akartam az első ajtónál, amikor a vezető nagy gázzal elindult. Meginogtam, mindkét kezemmel kapaszkodtam, majd a hármas fokozatban már egyenletesen gyorsulva haladó járműben, egy kézzel, jó erősen megkapaszkodva már sikerült a helyjegyet kilyukasztanom. Ülőhelyem nem volt. Fáradékony lábaimmal kifejezetten nehezemre esett a kapaszkodva lógás leginkább azért, mert a pilóta a kacskaringós, lejtőkkel tarkított úton igen sportosan hajtott. Dülöngélés jobbra és balra, még a mellettem ülő idős hölgyet is én tartottam meg a lábammal. Ennél rosszabb csak a Mecseken lefelé szlalomozva volt, Mánfa irányába, emelkedett sebességgel és gyomorral.
Ezek a buszok néha életkorukat is meghazudtolva, várakozáson felüli sebességgel róják a kilométereket és a vezetőjük tudásától függően hozzák, vagy nem hozzák a frászt az emberre. Közös a többségükben az, hogy soha nincs elég ülőhely és benne a biztonsági öv az engem joggal megillető biztonság helyett legfeljebb a sofőré.

    A személyautómban pedig, ha csak elfelejtem bekapcsolni az övet, néhány nap múlva 300 000 Ft. bírsággal vagyok sújtható. A buszon a biztonsági övek hiányát lehetővé teszi egy jogszabály. A kifejezetten kemény büntetés kiszabásának lehetőségét is egy jogszabály biztosítja. Még az is lehet, hogy a kormány egyazon tárcájához tartozik mindkét dolog. Közben pedig bekapcsolt biztonsági övvel továbbra is szabadon száguldoznak, cikáznak, vastagon a pirosba hajtanak, elütnek és karambolokat okoznak.
Hja kérem, sokkal egyszerűbb ügyes helyekről bemérni a megengedett sebességet 15-20 km-el túllépőket.

      Az én megyémben a most közreadott adatok szerint tavaly rekord összegű, 800 000 000 millió Ft. pénzbírságot szabtak ki a közúti forgalomban hibázókra. Munka ez és feladat. Nem segítő tanítás, inkább elrettentés.
Lehet, hogy a képen látható új típusú biztonsági öv egymagában is hatékonyabban szolgálná a megelőzést egyetlen fillér bírság kiszabása nélkül is? Biztosan így van ez!

Mert nem hiszem, hogy én ennyire megátalkodott, rossz emberek között élnék!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése