2010. április 17., szombat

Találkoztam a halállal

    Ma találkoztam a halállal. Megfáradt ember kifakult szeméből nézett rám. Álltam a kiszámíthatatlanul cinkos, tréfás, de mindenképpen könyörtelen tekintetét. Széttárt karokkal, elnézően mondta, hogy most már viszi, mert hiszi, ez már a mozdulatlan izmokba zárt lélek akaratával megegyező.
Megkíséreltem úgy bámulni, hogy elrestellje magát. Hagyja békén ezt a megviselt testet, magába zárkózott lelket!
  -Ezt akarod biztosan? - kérdezte.
 -Nem látod a hozzám vezető út folyamatosságát? Meghalni neki már jó! Élni meg miért?
  -Jobb, ha viszem, megvan már a helye. Ígérem kegyes leszek és jó. Csendben elaltatom, mielőtt végleg arcára fagyasztom a kibuggyanni rég nem akaródzó mosolyt.

    Még egyszer belenéztem a Mama szemébe. Riadtan pillantott rám, mint a fészkéből földre pottyanó kismadár. A halál biztosan ült benne, várakozón.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése