2021. szeptember 23., csütörtök

Kora-tavasz ajándéka

Nem igazán van választási lehetőségem a versfaragást illetően. Kötelező, örömmel teljesítendő feladat ez számomra. Mindegyik unokám érkezését nagy szeretettel vártam, a versszakok papírra vetése mégis eltérő energiát igényelt. Ezen nem is csodálkozok. Változó körülmények között éltem meg a kicsik érkezését, közben majd tizenhat évet öregedtem. Költőnek is csak mondvacsinált voltam és vagyok, ez most ilyenre sikeredett:


Kora-tavasz ajándéka 
 
 Cirógat már a napsugár, ébredezik a világ,
felemeli fejét kertünkben a virág.
Tavasz van ismét, a sokadik már nekem,
megérkeztél és az első lett ez neked.
 
Azt mondják, szerencsés szám a hetedik, 
unokáim száma veled már a hetedik.
Születésed napja márciusban a hetedik,
mondja ezt nagyapád, ki szüleinek a hetedik.
 
Mindannyian vártunk türelemmel rád,
mamák, papák, anyukák és apukák,
unokatestvérek sokasága
és nővérkéd Janka, a nagy óvodás lányka.
  
Író leszel, tartomány úr, vagy kapitány?
Nevedet Isten ajándékának hívják!
Az is vagy, közülük egy legszebb
vámszedője a szeretetnek. 
 
Covidos a hajnal, nem számít,
erős és izmos baba lát világot itt.
Váratlanul, gyorsan megszülettél,
gyermek, testvér, kis unoka lettél.

Emeletről újra lejött, fontossá is vált,
gazdag tartalmával nagyszobában a kiságy.
Jól tudod, hogy mosolyogva könnyebb,
néha mégis előbújik a rakoncátlan könnycsepp.

Körülötted nyüzsög mindenki, ha teheti,
jó helyre érkeztél, e kis tündért a családja szereti.
A fészket te választottad volna?
Érezd jól magad, benne legyen derűs minden holnap.

Nagyra nőj kicsi Máté és erősödj,
hadd legyen az nekünk a biztos öröm!
Díszítsd házunkat, fesd színesre kertünket,
legyél, aki viszont szeret bennünket.
 
Tanulj és taníts örülni, ölelni, nevetni, 
jókedvűen sírni, kiabálni, csendben maradni.
Szorgalmasan dolgozni és alkotni,
megpihenni és feltétel nélkül szeretni.

Köszöntelek mindannyiunk nevében!
Téged, ki itt ülsz most a papa ölében.
Karom átölel, szöszi buksidat felém fordítod,
kék szemű mosolyod, akár egy titok.

Máté unokámnak, igaz szeretettel, névnapi ajándékként.
2021. szeptember 21-én.                                      
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése