
Hogy kerülhet mégis a Mindenható a rajtunk ugyan folyton sebeket szakító, a világegyetem egészét tekintve mégis oly jelentéktelen ügy kellős közepébe?
Ő az, aki teljes igazában ismeri a történelmünket. Gondjait szavakba is foglalta és a költők kezébe adott tollakkal azokat meg is szólaltatta.
Nem sokkal Szent István után már figyelmeztetett, hiába, aztán sújtott "Hajh, de bűneink miatt gyúlt harag kebledben..."
Nem tanultunk, mert"Hányszor támadt tenfiad szép hazám kebledre..."
És továbbra is "Bújt az üldözött, s felé kard nyúlt barlangjában, szerte nézett s nem lelé honját a hazában."
Nem sokkal Szent István után már figyelmeztetett, hiába, aztán sújtott "Hajh, de bűneink miatt gyúlt harag kebledben..."
Nem tanultunk, mert"Hányszor támadt tenfiad szép hazám kebledre..."
És továbbra is "Bújt az üldözött, s felé kard nyúlt barlangjában, szerte nézett s nem lelé honját a hazában."
Isten felszólított minket:"Légy híve rendületlenül hazádnak oh magyar..."
Mi azonban csak odáig jutunk el, hogy: "Hisz bűnösök vagyunk, akár a többi nép..."
Ugyanakkor könnyelműen bízunk abban, hogy:"Megbűnhődte már e nép a multat s jövendőt."
Mi azonban csak odáig jutunk el, hogy: "Hisz bűnösök vagyunk, akár a többi nép..."
Ugyanakkor könnyelműen bízunk abban, hogy:"Megbűnhődte már e nép a multat s jövendőt."
Nem kellene végre a maradék kis hazácskánkban a fohászkodás helyett az embereknek egymás szemébe nézve, őszinte szívvel kezet nyújtani?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése